Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Hverdagen

Billede af børn der leger i skoven

Dagens gang:

Vi åbner på Månestuen i stueetagen, hvor vi bestræber os på, at få morgenen til at foregå så stille og roligt som muligt, så alle børn får en god start på dagen.

Klokken ca. 8, hvor flere personaler møder ind, fordeler vi os på de tre stuer.

Vi samler børnene ved 9-tiden, hvor vi tilbyder brød og frugt og vand. Her taler vi om hvem der er her/hvem der mangler, og hvad vi skal lave i løbet af dagen. Vi bruger fotos til at visualisere for børnene, da vi oplever at det "fanger" deres opmærksomhed og giver ro i overgangs situationerne.

Afhængig af børnegruppens sammensætning og dagsform holder vi før- eller efter frugten en lille samling, hvor vi synger, rimer og remser. Herefter deler vi børnene op i små grupper.

Dagens forskellige pædagogiske aktiviteter starter ca. klokken 9.30, hvor alle børnene som regel er afleveret.

På stuerne deler vi børnene op i mindre relations grupper, og planlægger vores formiddagsaktiviteter ud fra børnenes alder og udvikling. Jævnligt er vi også på gåture til i lokalmiljøet, eller måske tager vi en ladcykeltur, leger 'vilde lege', børneyoga, rytmik, krea mv,.

Læs mere om de forskellige pædagogiske aktiviteter i fanebladet "det pædagogiske arbejde"

Klokken ca. 11 spiser vi frokost. Den kan bestå af både varmt og koldt mad. Louise hænger hver mandag madplan op med ugens menu. 

Når klokken bliver ca. 14 er der eftermiddagsmad. Det kan være hjemmebagt brød, rugbrød eller en anden sund snack. Hertil serverer vi mælk og vand. Eftermiddags menuen står også på madplanen.

Klokken ca. 15.45 (lidt tidligere om fredagen) samles vi alle på Månestuen, hvor hygger og leger, til de sidste børn er hentet. Når vejret tillader det, samles vi alle på legepladsen i stedet.